lördag 4 juli 2009

Utmaningen

Utmaningen i Nora är ett mini-triathlon med 150 m simning, 8 km cykel och 2 km löpning. En utmaning för de flesta även om det är så kort, många kanske inte är tränad för det eller så är man tränad och då gäller det att plåga sig så hårt det går i 25 minuter, det är en utmaning. Jobbigt som f... men skoj, iaf om det känns bra :)...

Den inledande simningen är alltid kaotisk, jag är kass på att simma så jag hamnar längre ner i fältet där det är ben som sparkas och armar som vevas överallt, simningen känns mer som överlevnad faktiskt :), jag växlade väl till cykeln på placering 20 typ.
En bra växling till cykel och bra drag från start gjorde att jag plockade typ 10 personer direkt den första km. Sedan ska man uppför Hitorpsbacken vilket är en ganska brant backe. Där flög jag ytterligare om 4-5 st och lyckades pressa mig ifatt en klunga som höll ihop till växlingen. Växlade som 5-6 ungefär.
Ytterligare en snabb växlingen och skapligt pigga ben från start gjorde att jag orkade dunka på ordentligt. Såg 3an ganska långt framför mig men slet på hela vägen och lyckades pressa mig om honom när det var 200-300 meter kvar. Det var skönt :)...
Så 3e platsen är jag nöjd med :)...

Mycket folk med och väldigt bra prestationer av alla :)...

Resultat

Idag vet jag inte vad jag ska hitta på, intervaller på Norvalla har jag tänkt mig och lite Noradagar ikväll.

over and out
//Per E


Pigga grabbar efter målgång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar