torsdag 23 juli 2009

O-ringen etapp 4

Idag var det pigga ben och armar hela dagen faktiskt, det var skönt. Tyvärr så var Thomas lite seg idag men vi höll ändå bra fart hela vägen.

Vi började med 10 km paddling vilket höll på att gå åt helvete direkt, fick en smäll av en kanotpaddel och höll på att kantra direkt efter start, men lyckades styra upp det hela och vi fick bra drag med Polar under hela paddlingen, lite strul med en stämpling gjorde att vi tappade lite och växlade ca. 40 sekunder efter Polar.

32 km mtb stod på tur och vi körde på bra från start. Vi kom ifatt Polar efter ca. 3 km, de hade gjort en lite krok på fel stig som gjorde att vi kom ifatt, det hela blev mycket roligare när vi fick lite häng och drag. Vi fick bra flyt till en kontroll, Skurugata, se bild nedan, och lyckades dra ifrån Polar lite, tror vi ledde med ca. 2 min när vi bestämde oss att ta ett vägval som tyvärr var sämre och vi tappade ledningen inför växlingen.

Sista sträckan var 6.5 km orientering där det flöt på fint, några små missar men överlag bra. Vi tappade dock ytterligare några minuter på Polar som var 6 minuter före i mål.

En bra dag var det iallafall :), 3 timmar och 10 min vilket kändes bra hela vägen... Jag tror mest det beror på spikmattan men Stefan Aronsson tror att jag är vältränad, jag är lite skeptisk till detta ;)...

Imorgon är det jaktstart, blir nog ganska ointressant men skoj iallafall, vi ska göra vårt bästa iallafall. Vi går ut ca. 24 minuter efter Polar och Lag OK Tyr ligger runt 70 minuter efter oss.

Resultat med sträcktider

Nu lite Tour de France

Rock on
//Lök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar