tisdag 21 juli 2009

O-ringen etapp 2

Etapp två av oringen multisport var en cuptävling i multisportcupen och på det viset lite längre än de andra etapperna under veckan. Segrartiden var beräknad till 5 h men den blev 5.15 h. Vi kom 4a, 15 minuter efter segrarna. Vi började dagen med 11 km orientering där allt flöt på bra, orientering kan jag ju, har jag fått för mig iaf :), några mindre misstag bara men ett bra lopp.

Sedan blev det ca. 30 km mtb med avbrott för 10 km paddling i mitten. Cyklingen gick ganska segt hela dagen idag och Thomas fick hålla igen lite, men så där det ju ibland. Paddlingen gick helt ok, ganska grisig paddling bitvis med smala passager men kanoter och kajaker överallt, jag var och är helt för snäll och släpper fram allt och alla, det ska jag sluta med framöver.

Sedan hade vi en kortare 5.9 km orienteringsbana där vi fick bra fart på benen och helt utan misstag, det var skoj.
Avslutningsvis var det en 7 km bike and run sträcka där jag sprang hela tiden, bra drag på benen nästan hela vägen, blev lite sliten i låren de sista 2 km men det kanske är normalt...

Annars är vi nöjda med dagen, tappde dock ytterligare 10 min på Polarpuls men eftersom en dubbelpunka kostade oss typ 6-7 minuter så är vi nöjda iallafall. Inga större misstag iaf och det är det viktigaste.

Nu lite vila,

Resultat med sträcktider

rock on
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar