tisdag 1 december 2009

Bruksvallarna dag 3

Idag var det mest irritation på förmiddagen. Inga nypreparerade spår trots snöfall under natten som slutade framåt morgonen, lite seg kropp och idioter som går i bredd i tunnlar. Lite seg kropp kan jag ta men när folk betalar för spårkort så ska det iaf köras nya spår minst varannan dag, elljusspåret har de tydligen kört men vem vill skava runt på en 2.8 km slinga hela tiden.
Tre idioter gick i bredd när jag skulle åka igenom tunneln ner till Bruksvallarna. Självklart så vek en åt samma håll som jag så det blev en liten krasch. Jag trodde materialet klarade sig bra men tyvärr så är mina nyslipade skidor inte så nyslipade längre. En lång otrevlig repa längsgående på den ena och en diagonal + bortbänt belag på den andra... Så jävla onödigt eftersom de var endast åkta på två gånger sen slipningen. Ganska irriterad och besviken är jag iallafall, det är ju mitt bästa par :(. Men det skiter väl mongona i tunneln i...

På middagen hottade jag upp mina Livestrong Oakley Flak Jacket glasögon med lite vita inslag såhär till vintern. De passar fint till Karlslundsdräkten och kommer att passa fin fint till min nya mtb framöver, yeah.

Good shit...

Annars så tog jag mig en löptur på eftermiddagen för att avreagera mig lite efter allt skit på förmiddagen. Det kändes helt ok, hoppas att överkroppen är lite mer återhämtad nu inför imorgon, då ska det vara lite kallare. Hoppas på nydragna spår iaf, annars flippar jag ur.

Krom har ont i ryggen förresten, det är synd om honom. Diskbråcket som spökar igen, jävla skit det där, ena benet har ingen styrsel alls och han haltar omkring här :(. Jag ska inte klaga på några repor i mina skidor när han knappt kan gå. Han åkte iallafall nästan 3 h imorse men det går inge bra säger han, tur att han kan skava på iaf...

Nu lite spikmatta, mat och häng i soffan...

Vi hörs
//Lök


Fin fint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar