torsdag 31 december 2009

Sylvesterloppet

Idag var det som vanligt Sylvesterloppet i Nora. En 10.3 km löpartävling som är ganska kuperad och idag var underlaget ganska halt pga. all snö som har kommit och packats till. Minus 15 grader var det typ när tävlingen startade, ganska varmt om man jämför med de sista dagarna i Nora som har hålligt typ minus 20 grader i snitt på dagarna...

Jag vevade på helt ok i början men kände direkt att jag inte hade de superpigga benen idag, blev ifrån sprungen ner mot 2 km och sen fick jag sololöpa resten av banan. Höll ett helt ok och jämnt tempo resten av loppet vilket jag är nöjd med. Låg trea hela vägen av loppet vilket är en placering som jag är nöjd med. De lite sega benen är nog ifrån att jag inte har sprungit så mycket på sista tiden, har mest blivet skidåkning och roddmaskin faktiskt. Men jag ska hålla igång löparbenen så mycket som möjligt framöver, jag vill inte att det ska bli som i början av säsongen när jag drogs med ett löparknä i ett par månader...


Uppför Knutsbergsbacken...

Ikväll blir det lite nyårsfest uppe i Ramshyttan med mat, mingel och trevlig sällskap, det ska bli skoj hoppas jag... Ett stort tack till Anders för jourhjälpen nu ikväll...

Nu lite stödvila och sen uppfräschning inför festen..

Gott nytt år!!!

//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar