måndag 14 december 2009

Jaktstart

Igår var det jaktstart i Älvdalen. 15 km klassiskt stil på samma varv som igår, dock sex varv istället för tre som det var på fristilen. Jag gick ut som 24a med bra häng på 20e platsen. Jag öppnade ganska bra och körde ifatt en kille ganska snart, körde på i ett jämnt tempo hela tiden vilket jag är nöjd med. Många som satsar på skidåkningen fullt ut kör grymt fort hela tiden märker jag, jag hade svårt att hålla bra teknik och flyt i åkningen, det var dock en svåråkt bana med många små backar, kurvor till höger och vänster hela tiden. Några flög förbi mig på slutet så placeringen blev 23a, helt ok iallafall...

Palmér dunkade ifrån alla med 4 km kvar och åkte in som ohotad segrare. Riktigt starkt, jag blev varvad med ca. 1 km kvar och då märker man verkligen hur fort de bästa åker, fy fan... Känns som skidorna borde läggas på hyllan och satsningen får övergå till det jag är "bra" på; multisport, orientering och löpning allså... Men några chanser till ger jag det iallafall, långloppen ska nog gå bättre hoppas jag...

Olle körde bra och körde upp sig ett antal placeringar, bra kört hela vägen. Han tyckte stakningen kändes bra vilket är positivt för framtida långlopp.

Känns som att hela KIF stallet är på G inför vintern. Ett stort gäng var uppe i Tänndalen och körde på hårt inför vintern. Nu snöar det här hemma vilket är fint, det blir lite ljusare och sen kanske det ev. kan bli skidåkning hemma. Inget slår åkningen i Kilsbergen enligt mig...

Vi ses.
//Lök


Prispengar rullar in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar