lördag 26 december 2009

Julsaluten

Igår avgjordes som vanligt Julsaluten vid Digerberget. Det är ett skidskytte eller löpskytte som vi har kört ett antal år nu. De senaste åren har det varit löpskytte men i år är det ju mycket snö så då blev det såklart skidskytte.
Här är en liten kort beskrivning av banan som vi kör:
ca. 700 m åkning - liggande skytte - ca. 700 m åkning - stående skytte - ca. 700 m åkning.

Jag vevade på bra i åkningen och skyttet kändes faktiskt bättre än normalt. Normalt så brukar jag skjuta max 2-3 träff av 10 skott men igår så vet jag att jag sköt minst sex träff. Man får en minuts tidstillägg för varje missat skott vilket inte alls är bra på en så kort bana, men så är det och skoj är det iaf :)...
Åkningen vann jag med ca. 3 minuter men tyvärr så blev jag diskad pga. att ha skjutit liggande skytte på den nedre tavlan och stående på den övre, det skulle ha vart tvärtom alltså. Tydliga instruktioner var det så jag får skylla mig själv helt enkelt, var nog lite för het vid skyttet också :). Men så svårt hade det inte varit att kolla träffarna för liggande på den nedre tavlan resp. övre tavlan för stående... Men men, det spelar inte så stor roll, men samtidigt surt eftersom segern hade varit min annars :)...



Tekniken i det liggande skyttet


Nöjd efter målgång.

Resultat.

Annars så tycker jag träningen flyter på bra, kör ganska mycket skidor, roddmaskin och löpning nu vilket fungerar bra. Mer snö har det kommit i natt också vilket är fint :). Nu blir det ännu bättre spår vid Digerberget vilket är fin fint... Ska försöka pressa fram en liten formtopp till Tjeckien den 10e januari när det är långlopp där så en del hårdare pass på Digerbergsvägen är inplanerat.

Nu lite stödvila, är lite trött sen de 20 km löpning som jag brände av på förmiddagen. Roddmaskinen på gymmet väntar också framåt kvällen, sen är jag nog trött igen...

Vi ses.
//Per

2 kommentarer:

  1. Det missade jag... skidskytte är ju riktigt skoj.
    Att titta på alltså!
    Vad är du för amatör som skjuter på fel tavla!?

    SvaraRadera
  2. Jag är en sopa... :).

    SvaraRadera