torsdag 3 december 2009

Bruksvallarna dag 5

Minus 22 grader idag igen när vi vaknade, det var inge skoj. Vi bestämde oss för att vänta lite med åkningen om det ev. skulle bli varmare. Jag åkte till ett gym i Funäsdalen och dunkade av massa löpintervaller på ett löpband. Det kändes riktigt bra faktiskt, den enda nackdelen var att maxfarten på bandet var 3.35 min/km och det är inte tillräckligt om man ska köra lite kortare intervaller. Men ett bra pass blev det iaf...

Fixade lite allt möjligt under dagen för att vänta in värmen, det var typ minus 15 när vi kom hem. Jag tog även en liten stödvila och när jag vaknade så var det minus 21 igen, skit oxå :(...

Tog mig iaf i kragen till slut och dunkade iväg på ett kortare fristilspass. Kroppen kändes helt ok trots kylan men i backarna kändes det rejält i lungorna, det är ju inte direkt vant att köra när det är så kallt.
En helt ok dag blev det iallafall och imorgon är det ett intervallpass och sen hemfärd...

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar