onsdag 2 december 2009

Bruksvallarna dag 4

Idag var det mest en lam dag tyvärr :(. Dagen började med 22 grader kallt vilket jag normalt inte går ut och tränar i. Vi försökte vänta in lite varmare väder men vid kl. 12 så stod termometern på 19 grader, skit oxå. Jag tog på mig typ alla kläder jag hade och drog iväg iallafall. Riktigt kallt i början men jag kom igång efter ett tag och då kändes det bra. Uppe på fjället så var det bara typ 12 grader kallt vilket inte är några problem att träna i. Körde på ett tag där uppe men armarna var lama idag med och kroppen orkade inte riktigt...
Nedförsåkningen till stugan, typ 5 km, var inte inte så trevlig. Fartvind, 22 minus och lite kall från start gjorde det hela till en riktig pina hela vägen. Frös så äckligt mycket om händerna när jag kom till stugan och det stack sådär trevlig i fingrarna när de började tina upp, ajaj...


Påpälsad innan träningen

Annars så har dagen varit fin, kollat lite på film, fixat lite med en hemsida, stödvilat, hängt lite på spikmattan, kollat på skidskytte och några småsaker till...
Nu är det snart mat och sen soffhäng. Hoppas att morgondagen blir varmare, vet inte om jag vill plåga fingrar sådär hårt i nedförsbacken igen, men det visar sig. Jag kanske är klen bara, mötte några gubbar från Karlslund som tydligen bor i Ramundberget. En av dem, en liten finne, körde bara racingdräkt och mössan långt ovanför öronen, en del är hårda eller d..... Det var ju ändå "bara" 20 minus typ...

Vi hörs
//Lök


Spikmattad rygg, man tackar :)...
Notera den stora fettknölen, högt upp till vänster, som vårdcentralen inte vill ta bort, -Vi utför inte skönhetsoperationer är deras kommentar till det...

2 kommentarer:

  1. Kan det finnas någon koppling mellan knölen och spikmattan?

    SvaraRadera
  2. Absolut inte... Knölen har funnits långt innan ens spikmattor var uppfunna, eller kanske inte, men långt innan de blev populära iaf :)...

    SvaraRadera