lördag 12 december 2009

Björnjakten

Idag var det 7.5 km fristil som stod på schemat. Körde på helt ok och lyckades hålla en jämn fart och bra puls hela vägen på de tre 2.5 km varven. Trodde jag skulle köra lite fortare men det saknas bra mycket i teknik på platten och nedför, det var många som flög förbi där. Uppför kändes det bättre och där orkade jag paddla på bra. Placeringen blev 24a typ 2.5 minut efter men jag har siktet inställt på 20e platsen imorgon. Det ska inte vara omöjligt med ett jämnt och hårt tempo hela vägen.
Skidorna är fixade med FC8 och Rode Violett special med Magnar 3an som täckning. Det brukar fungera bra för mig i dessa fören, hoppas på samma sak imorgon...

Palmér körde på bra och kom fyra, 16 sekunder efter. Han kommer nog sopa hem det hela imorgon tror jag. Jag har ju sett honom åka klassiskt de senaste dagarna och det går fort :)...
Olle körde på bra och kom på plats 14. Ett bra slagläge tills imorgon och topp 10 är inom räckhåll.

Resultat.

Nu lite postkodmiljonären och sen lite mer mat på det här.

Rock on
//Per E

1 kommentar:

  1. Lycka till Per ! Kör så det ryker . Holler tummarna !! Malm

    SvaraRadera