söndag 1 november 2009

Höstlov

Här kommer en liten summering av årets höstlovsvecka.

Måndag:
* Gled mest omkring.
* Fixade lite med den nya drivaren till min pannlampa.
* Löpning, gångbandstest och lite styrka på brandkåren.

Tisdag:
* 5x4 min löpintervaller på Norvalla men det var enormt sega ben sen helgen så jag lackade ur efter 2 intervaller, joggade ner och åkte hem.
* Sov mestadels av dagen.
* Lätt jogg, snittpuls 100, med några på brandkåren. Drog en 500m rodd också på 1.35,1, kändes helt ok iaf.

Onsdag:
* Larm på morgonen, drog ner till stationen men brandbilen hade redan åkt ut. Så jävla dåligt, känns ganska onödigt att ha jour när man blir dissad...
* Vilade mycket för att kunna köra hårt i tunneln imorgon.
* Började fixa ihop det nya batteriet och drivaren till Alängs pannlampa.
* Sydde en batterisele till min pannlampa.

Torsdag:
* Tidigt uppstigning och avfärd mot tunneln i Torsby med Wiberg.
* Distans 2h på fm. i en nästan tom tunnel, riktigt skoj.
* Intervall på em., skapligt drag på kroppen men skidorna sög.

Fredag:
* Lite distanslöpning överallt i Nora för att försöka få lite självförtroende inför söndagen, 12 km, 4.23 min/km i snittfart, helt ok känsla.
* Gled mest omkring resten av dagen.

Lördag:
* Lätt löpning och lite styrketräning.
* Lite mer mekande med pannlampan.

Söndag:
* En 16 traillöpartävling i Kristinehamn, 2 km elljusspår och 14 km mindre stig. Pigg kropp och bra drag på benen. Mer info om den tävlingen inom kort här på bloggen.
* Nu mat och sen lite sova, höstlovet är ju slut imorgon, skit oxå!.

Vi hörs
//Per


Min egenbyggda pannlampa med batteri, drivare och sele.


Det nya batteriet och drivaren till Alängs lampa (långt ifrån färdigt såklart)

Mer info om mina lampor osv. kommer framöver...

1 kommentar:

  1. Varför skriver du inte om oss för? :( / isabel och lisa från din favvoklass!!

    SvaraRadera