tisdag 23 juni 2009

Trött

Igår, måndag alltså, så tog jag mig en vilodag. Kände mig sliten sen söndagens träning och var lite sådär kass i magen som bara jag kan vara. Men fy f.. vad tråkigt man har det när man inte tränar, förstår inte vad "civilt", icke tränande alltså, gör på kvällar och dagar när de inte jobbar. Jag drev bara omkring kändes det som, fixade lite mer smådetaljer på nya pannlampan, mer bilder på det kommer senare...

Idag däremot vaknade jag pigg och fräsch, det var skönt :)... Dunkade på ett bra mtb-pass på fm där jag fokuserade mest på att köra stigar, behöver bli bättre på teknisk åkning där jag vet att jag tappar mycket mot andra. Blev lite tråkigt efterhand då jag fick göra på stigarna runt Norvalla och södra delen av Stadsskogen eftersom jag jourar denna vecka, brandman på Räddningstjänsten alltså. Men tekniken fungerade helt ok och jag körde på hårt bitvis, det var skönt :)... Dock så är det något störande ljud antingen i vevlagret eller i hjullagren på cykeln när det blir för stötigt. Måste kolla upp det där närmare någon dag.

Eftermiddagen bjöd på ett hårdare rullskidpass runt i Nora lite överallt, har ett bra varv där det är många fina uppförsbackar där man kan dunka på hårt bitvis. Det kändes ganska bra men jag blir tröttare än normalt när jag kör det varvet. Kan det bero på åldern eller beror det på att jag kör med 3or (tröga hjul alltså) till skillnad från förra året. Jag gissar på åldern iaf :), haha...

Nu ligger jag i soffan, lite trött igen, och glor på tv, snart Simpsons x 2 och Family guy, sen är det slut på "vettiga" tvprogram. Undrar vad morgondagen har att bjuda på, ett kajakpass är nog ett måste, hoppas jag får den nya paddeln innan :)...

over and out.
//Per E


Här är min mtb, ganska snabb ibland faktiskt... Men den börjar bli gammal tyvärr :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar