söndag 21 juni 2009

En bra söndag...

Imorse snörade, eller spände/drog är det ju förstås, cykelskor har ju ingen störning, jag på mig cykelskorna för att ta mig en tur över Kilsbergen till Nora. Planen var att lämna mtb:n där och ta min racer hem till Örebro igen. Ska jobba på brandkåren i veckan och behöver mtb:n där för lite träning inför KFUM multisport som är på lördag. Drog iväg i lagom fart och benen kändes lite sega faktiskt, men efterhand blev det bara bättre och bättre.
Det blev ett fint pass på 88 km i solsken hela tiden, det var skönt med lite värme, hoppas det håller i sig framöver...

Nyss har jag varit ute och tränat lite i kajaken också, tekniken börjar bli bättre men det är bra många mil kvar innan jag är nöjd med fart och teknik. Men snart så.... En ny paddel borde komma i början av veckan, ska bli skoj att testa...

Ha det bra.
//Lök

3 kommentarer:

  1. Ja det blev en tur i kajak för min del i söndags också, riktigt nice på Sottern. Vad är det för kajak du kör i?

    SvaraRadera
  2. Jag kör en Zedtech TT. En hyfsat snabb och helt ok stabil variant... Men jag måste bli bättre för att kunna hävda mig på tävlingarna, men det kommer...

    SvaraRadera
  3. i vart fall snabbare än min 54 cm breda North Shore Calypso med dubbla packluckor....

    SvaraRadera