söndag 7 juni 2009

70s ≠ 1min 20s

Skulle bränna av 20 st 70/20 idag på Norvalla hade jag tänkt. Klockan var programmerad för detta så att jag inte skulle behöva trycka mellantider själv osv... Fin fint tänkte jag och drog iväg, uppvärmningen kändes helt ok och jag fick några positiva tankar iallafall.

Intervallerna startade och jag körde på i jämn fart i början. 20 sekunders vila är som vanligt typ ingenting så redan efter ett par stycken började jag känna av det, jag slet vidare och blev självklart tröttare och tröttare, tänk om det kunde vara åt andra hållet :)... Efter 10 st var jag trött och tittade till på klockan för en stund, den räknar ju ner från 1 min och 20 sekunder märkte jag, hmm... Tänkte till lite extra och kom på att jag faktiskt hade ställt in den på detta, men det är ju inte 70 sekunder utan 80 sekunder, ganska stor skillnad när det gäller 70/20 intervaller, fast i detta fall 80/20. Svor lite för mig själv och körde på ett par stycken till för att sedan lacka ur. En helt ok träning iallafall...

Det var här felet låg, inte lätt det där med minuter och sekunder ;)...

Nu glor jag på tennis, ser sådär ut för Söderling men det går att ändra på. Jag håller tummarna :).

Eftermiddagen bjuder nog på lite gym för att jobba på beach 2009 formen. Varken formen eller beach 2009 är långt borta...

2 kommentarer:

  1. Är huvudet dumt får kroppen lida. :-)

    Raka motsatsen till Peizas och mina intervaller på Lidingö i helgen. 400-metersbanan visade sig vid närmare undersökning vara ca 370 meter på innerbanan och vi var inte riktigt så snabba som vi först trodde...

    SvaraRadera
  2. haha... lätt gjort :)... Men kul med lite självförtroende ibland.

    SvaraRadera