fredag 19 juni 2009

Midsommarsprint i Sya

Tredje året i rad så drog jag ner till Sya skidstadion för att åka en sprinttävling på skidor. Lagrad snö under torv från vintern grävdes fram och en fin fin bana skapades av arrangörerna :)...

Prologen gick bra, bra flyt och stakningen satt fint, ingen extrem stress heller. Lyckades komma tvåa i prologen ca. 0.5 sekunder efter Stefan Sunnerberg som vann den.
Kvartsfinalen flöt på helt ok, lite mer attackkörning nu för att vara säker på att komma vidare, och vidare till semifinal kom jag...
Semifinalen var emot en vass kille som jag sett innan dunka på fint i sin kvartsfinal, var inte helt säker på att komma vidare faktiskt. Starten gick och vi låg jämsides ett bra tag, lite strul med stavar som slog ihop gjorde semin väldigt stressig och jag fick slita hårt för att komma först upp till vändningen. Sen efter det kändes det ganska lungt och jag gick vidare till final.

Finalen blev mot Stefan Sunnerberg och det gick rykten om att han hade riktigt bra skidor vilket jag hade sett en liten skymt av. Starten gick och vi dunkade iväg jämsides ett bra tag, men efter ett tag segade han sig ifrån och efter vändningen så var det inget snack om saken, han rann ifrån och tog en lätt seger, grattis grattis... Men jag är nöjd med andra platsen iallafall :), 500 spänn på Intersport, man tackar...

Annars så var det fint väder, bra arrangemang, bra fotograf osv.... En lyckad start på midsommaraftonen faktiskt...


Skulle ha publicerat detta för 3 timmar sen men det blev utryckning på brandkåren, en brand som var tvungen att släckas... En hård dag :)... Nu äntligen lite grilla, yeah!!!

Vi ses
//99an



Prispallen i H15-39 klassen


Nöjd efter loppen


På väg mot final

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar