lördag 1 maj 2010

Tiomila

Idag startar Tiomila nere i Finspång. Denna tävling hade jag sett fram emot riktigt mycket eftersom terrängen är fin och just denna typ av terräng passar mig bra.
Men tyvärr så vaknade jag igår med feber och halsont. Låg mest och skakade hela dagen och kvällen, typ samma sak nu på morgonen. Lite ont överallt och så fort man rör sig så känns det som ett marathon har genomförts, det är inte så skönt. Så ingen start detta år, riktigt skit för jag förstör så mycket för laget osv..

Jag har inte direkt haft flyt med Tiomila de sista året:
2001: Frisk men hade varit förkyld veckan innan.
2002: Frisk och ett ok race i skitvädret.
2003: Frisk och ett bra race på långa natten.
2004: Frisk och ett riktigt bra race på långa natten.
2005. Frisk men ett kasst race.
2006. Sjuk tidigare i veckan men ett helt ok race iaf.
2007. Frisk men ej start, Axel skadade sig på första sträckan.
2008. Toksjuk = Ej start.
2009. Frisk och ett ok race på startsträckan.
2010. Toksjuk = Ej start.

Men men, 2011, då kanske :), haha...

Annars så har veckan varit bra. Poängtävlingen kändes helt ok, jag orkade plåga mig bra trots att det inte var några superben. Ca. 2 min efter Oskar som hade sprungit fort och bra. Det finns hopp om pigga och snabba ben framöver iaf...

Ett hett tips till alla som har feber och är sjuka. Stanna hemma istället för att ta 2-3 ipren/alvedon/voltaren/annat skit och gå och jobba vidare. Ni förstör så extremt mycket för alla som vill göra något på fritiden utöver jobbet...


Nu lite mat och sen ska jag följa tävlingen via datorn.

Besviken: hämtat från synonymer.se
missnöjd, missräknad, ledsen, snopen, frustrerad, desillusionerad, gäckad, slokörad, lång i ansiktet (motsatsord: nöjd, belåten)

Någon av ovan känner jag mig iaf...

Vi ses.
//99an

1 kommentar:

  1. Tack för tipset, tyvärr finns det folk som trots feber går o jobbar *arg*
    Brandspruta

    SvaraRadera