söndag 16 maj 2010

Närkekvartetten dag 4

Idag var det medeldistans och jag startade sist. Tycker egentligen inte om att starta sist men idag var det inte så stort startdjup så det blev inte så mycket väntande på starten.

Kändes lite sådär på uppvärmningen, benen var lite sega sen igår men hoppades självklart på det bästa. Drog iväg i bra tempo till första kontrollen som var till 90% uppför och jag kände direkt att benen inte riktigt var med i matchen. Men efter fösta kontrollen började det kännas bättre och bättre, det var skönt.
Orienteringen flöt på bra hela vägen och jag hade bra koll, det blev två större misstag som kostade typ 2½ minut totalt sett men i övrigt är jag nöjd med loppet.
Visste att det var ett bra race på gång så det blev att ta ut sig ordentligt på spurten idag, det var skönt. Lyckades vinna med 15 sekunder. Jag är självklart nöjd med dagen och idag vann jag rakt på över toppen vägvalen med stor marginal, det var skönt :)...

Oskar kom trea och Janne fyra, en bra dag för KFUM...

Resultat



Kartan med rutt...


Vi hörs
//Lök

2 kommentarer:

  1. Bra gjort Löken!! Ska se om jag kan få tillbaks min bricka så ska vi se vem som var snabbast på vägvalet du vann rakt över toppen...jag lyckades snika åt mig en H21-karta under tävlingen och sprang också banan, det var väldigt roligt.

    SvaraRadera
  2. Det låter fint det :)... Ja banan var riktigt skoj tycker jag...
    Rakt på/över är ju alltid snabbast, om man orkar :).

    SvaraRadera