söndag 16 maj 2010

Närkekvartetten dag 3

Äntligen var de två första dagarna av Närkekvartetten över så man själv fick vara med och tävla. Att bara jobba och stå och titta på när andra tävlar är skittråkigt eftersom man blir så sugen på att springa själv.

Igår var det långdistans och det hade utlovats en hård kuperad 12 km bana med lite vresig terräng osv. bitvis. Fin fint tyckte jag då jag ställde in mig på att slita hela vägen även om det kändes tungt och att det gick sakta ibland.

Fick bra flyt från start men det blev lite väl många rakt på vägval där jag tappade en hel del tid. Kolla rutten till kontroll 9 t.ex., rakt på är det 130 höjdmeter att forcera medans rundvägvalet till höger endast har ca. 40 m. Men jag tappade endast 56 sekunder på den sträckan så trycket i benen fanns helt klart där.
Är överlag riktigt nöjd, det blev bara några små krokar på vissa sträckor men tyvärr så blev det en lite större miss på kontroll 12. Jag sprang förbi och tittade på kontrollen men det var så nära gärdet så jag trodde det var stenmuren innan. Vinklade upp och tog ett extra varv på ca. 1-1½ minut, onödigt...
Andra varvet flöt på bra, kunde ha rundat till kontroll 14 men tryckte på bra över höjden så det spelar mindre roll...

Totalt sett blev det en 5e plats, 1.47 min efter Per Ek som vann. Surt på kontroll 12 men jag är nöjd iallafall...
Idag är det medeldistans, jämn hård fart hela tiden och kontrollerad orientering så kommer det nog bli bra...

Resultat


Vid sista kontrollen...


Varv 1


Varv 2
Kolla kontroll 15 på kartan ovan. En riktigt bra kontrollpunkt, hade gärna varit kvar där och kollat utsikten och den fullkomligt perfekta kontrollutsättningen... Grymt bra...


Annars så sprang morsan bra och Krom helt ok. De har sprungit bra alla dagarna i H65 och D65. De springer alla fyra dagarna i den här hårda och lite vresiga terrängen. Hårt virke där, kanske har jag fått lite hårdhet därifrån :)...

Vi ses
//Per E

2 kommentarer:

  1. Jag trodde att kontroll 48 skulle bli omskriven här... Vackert byggd, fin utsikt och lite lurig att hitta.

    SvaraRadera
  2. Det är korrigerat i inlägget ovan. Men svår var den väl ändå inte? :)...

    SvaraRadera