fredag 6 augusti 2010

Slutmontering

Dagarna efter O-ringen multisporten var lite sega och jag var rejält trött. Men nu börjar jag piggna till och kan träna vettigt igen. Poängtävlingen i tisdags kändes bra, blev rejält trött på slutet men orkade plåga mig helt ok iallafall.

Annars så har tagit mig tid att slutmontera min nya pannlampa som jag har jobbat med lite från och till de sista 5-6 månaderna.

Följ det hela nedan:


Här är alla delarna som ska monteras ihop. Kylflänsen, skyddshöljet, elektroniken, linsen, kylplattan med dioderna, fäste och skruvar...


Elektroniken på plats och kylplattan med dioder redo att sättas fast.


Kylplattan med dioder lödd och fastskruvad på plats med kylpasta mellan kylfläns och kylplatta.


Linsen och fästet ditskruvat. Man ser även att en liten strömbrytare har kommit på plats längst upp på bilden.


Skyddshöljet ditgängat och lampan är alltså klar.


Lampan ditsatt på huvudställningen.


Har testat upp lampan lite och kan direkt säga att den lyser tillräckligt. Det är 7 st CREE XP-G R5 dioder som ger 370 lumen styck, 2590 lumen totalt, på maxeffekt vilket är gott nog :)... Jag återkommer med mer data när jag har testat upp den mera...

Visst är lampan inspirerad av Lupine Betty och vissa av reservdelarna till den lampan har jag använt mig av. Men allt chassi med kylning osv. och elektronik är annorlunda och det garanterar jag håller bättre klass än Lupines egna. Jag har sett vad de har för kylning på dioderna och den är minimal tyvärr...


Vi hörs
//Per

2 kommentarer:

  1. Ser grym ut. Riktigt snyggt jobb! Ser fram emot några kort där den testkörs.

    SvaraRadera