torsdag 12 augusti 2010

DM 10000m bana

DM 10000 m bana avgjordes igår i Hallsberg. Vädret hade varit soligt och fint hela dagen men typ 20 minuter innan start så drev det in extremt mörka moln och attackregn och åska avlöste varandra. Åskan drog bort men regnet hängde i hela loppet, alltifrån skönt duggregn till hårt attackregn...

Starten gick och jag gick ut ganska lugnt, 3.36 på första km, för att få lite känsla över det hela. Banlöpning är ju inte min starkaste sida direkt...
Kände att benen var med i matchen och ökade tempot vilket kändes bra. Kunde hålla bra driv och teknik hela tiden och kmtiderna blev bara bättre och bättre.

Jag sololöpte hela loppet då jag släppte en stor klunga direkt från start som jag tyckte sprang lite för fort. När jag ökade mitt tempo efter någon km så märkte jag direkt att jag började plocka in på väldigt många i klungan framför och fick bra självförtroende av detta. Kilometrarna tickade på snabbare och snabbare och det kändes bra. Började bli lite sliten efter 7-8 km men orkade plåga mig bra med hjälp av att jag hela tiden plockade in tid på löpare framför mig. När sista varvet började hade jag bra häng på två löpare, Daniel Brånn och Jakob Nilsson, som jag hade förhoppning om att springa ifatt och ifrån innan målgång. De hetsade varandra bra på sista varvet men jag lyckades ta in de 5 s som jag gick ut efter och efter en tokspurt så lyckades jag ta Brånn iallafall. Min tid blev 34.43 vilket jag är jättenöjd med, har aldrig sprungit under 35 min förut så vore jag inte nöjd så vore jag ju störd :)...












KMKmtidsnitt % av maxpuls
13.3674%
23.3280%
33.3182%
43.3081%
53.2983%
63.2884%
73.2785%
83.2586%
93.2687%
103.1889%



Pulskurvan

Resultat


Idag har skolan börjat med massa planering osv.. Känns helt ok nu iallafall och hoppas det fortsätter...

Hälleby minitriathlon till helgen, blir skoj. Hoppas att ha sekundrarna på min sida detta år...

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar