onsdag 22 september 2010

Femmans multisport

SM i multisport var det i lördags och jag var på plats.

Sträckorna var:
Orientering 4 km.
Kajak 19 km.
Orientering 4 km.
MTB 13 km.
Inlines/löpning 25 km.
MTB 17 km.
Orientering 1.5 km.

Första orienteringen till kajaken gick bra, som vanligt riktigt hetsigt i början men sånt passar mig bra. Väl vid kajaken så var det planerat ett snabbt byte vilket det också blev. Men när vi precis hade börjat paddlat så stod det några funktionärer och vrålade att vi var tvugna att ha nummerlappsvästen utanpå flytvästen, riktigt larvigt tycker jag så där tappade vi täten. Annars så gick paddlingen bra i början men efterhand så började jag frysa mer och mer och till slut så satt jag bara och skakade i kajaken, det var bara en plåga och så mycket har jag aldrig frysigt förut. I land kom vi till slut och orienterade oss hem igen. Äventyrsmomentet som bestod av vadning/simning i ca. 50 m var mindre skoj, fast vattnet var ändå varmare än vad jag var så det var skönt :)...

Iväg på lite MTB-orientering fortfarande kall men med torra kläder på så fick vi in bra flyt och kunde genomföra sträckan utan problem. Dock så var cyklingen helt värdelös med stigar som inte gick att cykla på, lera och vatten överallt.

Ut på inlines och löpsträckan där vissa vägar var kryssade eftersom de var för branta för inlinesen. De hade dock missat att kryssa en väg där ett lag fick bryta pga. bryten tumme och stora sår. Jag klarade mig undan med 3 vurpor varav en rejält rakt ner i asfalten, skönt! Annars så gick sträckan kontrollerat och bra, inga misstag utan jämn och hård fart hela tiden. Sista 10-11 km blev det orientering där vi hade bra fart på benen och bra orientering.

Ut på ytterligare en MTB sträcka som var betydligt snällare än den första. Ganska mycket asfalt och grusväg men avslutningen var samma avslutning som den första MTB sträckan vilket var väldigt onödigt. Bara grisstigar, lera och blött överallt. Sträckan genomfördes iallafall utan problem.

Ut på sista korta sprintorienteringen som var lätt och som genomfördes snabbt och bra. Rikigt skönt att få komma i mål efter att ha varit ute i 10 timmar och 7 min.


Om jag inte hade börjat frysa så extremt mycket i kajaken så hade dagen varit bra. Nu tappade vi enormt mycket tid där och fick köra typ hela tävlingen solo vilket var lite tråkigt. Jag hade iallafall skoj och vi slet på det vi hade hela tiden. Tills nästa säsong så vet jag vad jag ska förbättra och det ska kommer bli bra tror jag :)...

Arrangemanget får G av mig, inget mer än så eftersom vissa banor var totalt skit, livsfarligt på vissa ställen på inlinessträckan och de flesta stigar som vi cyklade på var helt ocyklingsbara. Man kan inte testa upp banorna i mitten av sommaren och sen tro att det ska vara bra i mitten av september. Det förstår faktiskt vem som helst, hoppas jag iaf...

Bankett, prisutdelningar, god mat och boende hos Martin Flinta (tack för detta) blev det på kvällen. Det var riktigt trevligt iallafall :).



In mot växling efter inlines-/löpsträckan.

Resultat
Film från arrangemanget

Annars så har veckan varit lugn. Har tänkt att unna mig en lättare vecka vilket behövs känns det som. Är fortfarande lite sliten men förhoppningsvis ska det släppa inom kort...


Vi hörs
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar