söndag 12 september 2010

17 sekunder, så nära...

...var det att jag vann Norasjön runt igår. Självklart är jag nöjd med en andraplats men känns lite surt iaf...

Uppvärmningen kändes bra och jag fick lite positiva tankar innan start.
Starten gick och Niklas Källmén och Jakob Olars drog iväg i ett högt tempo från start. Jag stannade i andra klungan med Peter Wiker, Tomas Bjurström och Karin Sennvall och jag höll mig lite bakom den första km men gick sedan upp och höll tempot jämnt och hårt hela vägen.


Pigga ben efter 3.8 km...

Jag låg först i denna klunga ca 95% av loppet, det var endast i nedförsbackarna som Bjurström gled förbi pga. bättre teknik. Efter typ 13 km började vi plocka in mycket på Olars som hade blivet lite sliten. Jag började öka tempot lite och fick bra driv i steget. Märkte att de andra i klungan fick slita hårt och vid 15 km var det bara jag och Wiker kvar när vi sprang förbi Olars. Jag höll samma hårda tempo och skakade av mig Wiker i uppförsbackarna mot Born. Fick då reda på att Källmén var ca. 50 s före vilket var en liten tändning eftersom jag såg honom hela tiden. Källmén hade lite problem med kramp sista biten så jag plockade in sekund efter sekund.


Fokusering på Källméns rygg vid 18 km...

Märkte att jag hade chans att plocka in hela avståndet men med 1 km kvar så fick han upp farten igen och avståndet i mål var alltså 17 sekunder.
Sååååå nära :(, men mycket nöjd iallafall. Det var pigga och starka ben hela vägen så jag kunde inte gjort något bättre av det hela. Och startfältet var inte dåligt det heller, jag slog många namnkunniga löpare :)...
Riktigt starkt av Karin Sennvall att hålla så bra tempo hela vägen och ta banrekordet med typ 2 minuter. Jag klarade iallafall tjejdäng med 9 sekunder, en hel evighet :)...


Vid målgång, notera dubbelhakan ;)...


Efter målgång, jag var tydligen nöjd iallafall...

Tack alla för supporten under banan; drickalangning, hejarop och tider. Det ger massa extra kraft hela tiden...

Resultat
Artikel i NA
Bilder från loppet



Idag har jag varit och sprungit DM-stafett i orientering. Det var ömma lår på hårt underlag men eftersom det inte fanns några stigar alls och mycket mosse osv. så kändes det hela bra. Bra drag på kroppen och bra orientering. Tyvärr så fanns inte en kontroll på första sträckan, skapligt klantigt att inte sätta ut den, eller om den satt vid fel sten. Vi var på rätt ställe iaf eftersom kontrollappen med siffra 32 var där, dock utan kontroll.
Det blev omstart på sträcka två och Groth och Oskar sprang bra. Vi kom tvåa efter Tisaren som var för vassa, iaf idag...

Nu lite mat och vila...

Vi ses
//Lök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar