måndag 12 juli 2010

Utmaningen

Lite sent bloggande om Utmaningen som är ett minitriathlon i Nora. 150 m simning, 8 km cykel och 2 km löpning. Jag tycker egentligen inte om denna tävling eftersom simmomentet är så sjukt kaotiskt. Slag, sparkar, fötter och händer överallt gör det hela till typ överlevnad, iallafall för mig. I år var det över 100 startande och då blev det ännu värre, blev t.o.m. översimmad och nedtryckt några gånger, det var mindre skoj... Men men, när jag väl har kommit upp ur vattnet så är det attack på cykeln och löpningen som gäller.

Jag blev lite väl långt efter på simningen i år och kunde inte köra ifatt så mycket som jag ville. Körde självklart om väldigt många och sprang om tre st men det räckte bara till en niondeplats. Men jag är ganska nöjd iaf, jag körde det jag hade. Det blir bättre i Hälleby triathlon som är om en månad, då är det individuell start vilket betyder inget kaos och mer egen prestation.

Resultat
Bilder


På väg mot mål...


Nu lite rullskidor.

Vi ses.
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar