söndag 25 juli 2010

O-ringen etapp 1

Idag när starten gick var vi båda lite osäkra på cykelformen, löpformen hade vi nog på känn att den inte skulle vara några problem med. Vädret var skit med rejält attackregn bitvis på cyklingen men det kändes aldrig kallt eller så, det var skönt...

Dagens etapp såg ut så här.
* 10 min orientering för att sprida fältet lite.
* 70 min mtb-orientering.
* 70 min orientering.

Starten gick och tempot var grymt högt och stressigt från start. Vi stämplade först på de fyra första kontrollerna men sen blev det en liten krok så att vi blev några sekunder efter till växlingen.

Ut på cyklingen så tog vi det lite lungt. Attackregn och rejält lerigt gjorde det hela jobbigt och svårt men vi lyckades bra tycker jag. Vi kom ifatt tätlaget efter några kontroller och körde resten tillsammans med dem in till växlingen.

Ut på sista orienteringen var vi tillsammans. Vi höll ett jämn högt tempo, det finns mer att ta av där, men de andra släppte efter typ en km och vi körde på i vårt tempo in mot mål. Några små svängar blev det på orienteringen men vi var 10 min före andra laget i mål.

En riktigt bra start på veckan blev det iaf :)...

Imorgon är det längre, typ 5 h segrartid, med en hel del paddling. Det är vår sämsta gren men vi ska hänga i så gott det går...
Bilder kommer förhoppningsvis under morgondagen.

Resultat med sträcktider

Vi hörs
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar