måndag 26 juli 2010

O-ringen etapp 2...

blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi visste att vi skulle tappa tid på paddlingen men tyvärr så gick det inte alls bra för Gäverth som jag tävlar med. Han fick inget flyt alls och vi tappade säkert 25 min på den 14 km långa banan. Det ska tilläggas att de andra är riktigt grymma på att paddla.

Annars så flöt all vanlig orientering på bra men vi hade dåligt flyt hela tiden på mtb-orienteringen. Det började med att jag läste till den 18e kontrollen istället för den första, där tappade vi allt tätdrag. Vi försökte köra på bra efter det men det blev hela tiden små misstag så vi tappade allt mer tid. Det blev även några sämre vägval, jordgetingsbett och en rejäl krasch av mig i en nedförsbacke på grusväg. Det gick dock bra men lite sargad i höften är jag iaf...
5 timmar och 7 minuter blev det idag, pigg hela tiden så det var skönt.

Imorgon är det ingen paddling så då jävlar kör vi hårt igen. Det börjar bra med 9 km orientering och sen 1.5 h mtb-orientering. Det passar oss som handsken och då ska vi skärpa oss hela vägen...

Resultat med sträcktider

Vi hörs
//Per

1 kommentar:

  1. Fast jag hoppas du tyckte om paddlingsbanan i alla fall och att det var lika vackert på sjön som vid halv sextiden i morse när jag satte ut kontrollerna. En ståtlig storlom såg jag i dimman också.

    SvaraRadera