onsdag 7 april 2010

Bilmekaniker dag 1

Det har tyvärr varit dåligt med bloggande den sista tiden. Det har inte blivet av helt enkelt och sen har det inte funnits så mycket att skriva om.

Träningen flyter på helt ok, försöker komma igång med löpningen så bra som möjligt men skulle gärna se mindre snö i skogen så att man kunde få lite mjukt och skönt underlag att springa på. Vill inte fresta på benen och speciellt knäna för mycket så här direkt efter skidsäsongen. Det känns helt ok iaf och det är skönt. Ska köra Startmilen på lördag och har ingen som helst förhoppning om en bra tid. Skulle jag fixa runt 35-36 min så är jag jättenöjd men jag skulle tro att det landar på runt 36-37 min, det visar sig...

Jag håller även på att fixa lite på bilen, därav titeln Bilmekaniker dag 1 eftersom det kommer bli minst tre dagar innan den är klar. Mycket skit som strular och jag drog av en bult till ngt viktigt idag oxå, den reservdelen kommer på fredag. Nya länkarmar och nya bromsskivor fram är det iallafall som ska bytas. Enligt handboken så är jobbet två skiftnycklar av fem vilket betyder "Ganska lätt - Perfekt för nybörjaren som vill testa på lite". Skitsnack säger jag, det behövdes specialverktyg, tålamod och massa andra kunskaper... Men lite skoj var det faktiskt.

Imorgon kommer det rapport om hur dag 2 för bilmeknikern gick.

Vi hörs
//Per


Redo för mek...


På G...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar