torsdag 15 april 2010

Förra helgen....

var det Startmilen på lördagen och två fina orienteringspass i Finspång på söndagen.

Kallt och blåsigt var det på Startmilen men många valda ändå att springa i shorts och linne. I efterhand så hade många frusigt extremt mycket så det kanske är dags att tänka till lite extra nästa gång... Att låta kroppen få jobba bort kylan samtidigt som man ska springa fort är aldrig bra, det har jag fått testa på många gånger under vintern på skidtävlingarna.

Startmilen gick ändå helt ok för mig, visst är tiden 36.30 inget extremt men efter skidsäsongen är det alltid svårt att komma gång, låren är inte med i matchen helt enkelt. Ge det någon månad så är jag nere på mina vanliga 35 min igen. Jag öppnade de första 5 km riktigt bra och det kändes hur lätt som helst. Sen blev det bara sämre och sämre, magen pajade och det blev bara tråkigt. Hade 17.30 på första varvet och 19.00 på det andra. Ett riktigt kasst andra varv alltså...
Friidrottarn sprang riktigt bra, http://peiza.blogspot.com/2010/04/stor-forbattring-till-startmilen.html, man blir imponerad helt enkelt...


På söndagen drog vi ner till Finspång och körde två fina orienteringspass. Det var skönt att springa i skog igen utan massa snö. Lite sega ben från Startmilen men kände att inom kort kommer det gå att springa fort i skogen. Orienteringen fungerade bra iallafall, det var skönt...
Harlén har grymt stora skor, om man jämför med mina, och Oskar fixade en ny typ av Doggybag med sin pizza i Finspång vilket såg sådär ut. En använd orienteringsplastfick fick pizzan ligga i, fin fint... :)

Vi hörs
//Lök


En viss skillnad...


Oskar nöjd med sin pizza...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar