måndag 22 mars 2010

Hälleforsrännet

15 km klassisk stil och DM bjöd Hällefors SK på i söndags. Banan i Hällefors körs på ett 3 x 5 km varv vilket normalt sett är ett ganska lätt varv med en del långa uppförsbackar men samtidigt många långa fina nedförsbackar där man får vila.

Idag var det dock inte riktigt lite lätt fört då det var riktigt varmt och blött bitvis. I skuggen gick det bättre men eftersom en hel del av banan låg i solen så blev det såklart tungt. Jag klagar dock inte eftersom ett tungt före passar mig bra. Då kan jag få till tekniken bra både i diagonalen och i stakningen.
Jag tyckte att jag fick till bra skidor, det är inte varje dag man kör i blötsnö osv., men jag glömde tyvärr mitt blötpulver hemma vilket ev. skulle ha kunnat fått lite extra drag på skidorna vilket hade behövts...

Jag körde på ganska hårt från start vilket kändes bra. Jag fick reda på att jag körde jämnt med täten efter typ 1.5 km. Fortsatte att köra på bra men vid varvningen så fick jag reda på att jag var 15 s efter, är ganska säker på att jag tappade detta i nedförsåkningen de sista 1200 m.
Fortsatte att köra på bra i en hög och jämn fart och efter det andra varvet så var jag fortfarande 15 s efter. På det sista varvet så blev det lite skev teknik bitvis men fortfarande bra drag på kroppen. Det kändes som det fortfarande gled lite dåligt i den sista nedförsåkningen men jag slet på allt jag hade in till mål. Gled dock in som tvåa 10 sekunder efter segraren men är nöjd iaf, jag körde ju så hårt jag kunde och det kändes bra, inte så mycket att göra då faktiskt...

Annars så var vi ett litet gäng från KIF som ställde upp, dock färre än vad jag hade trott men så är det ibland.
Eknor körde riktigt bra, Bagarn kändes sig lite sliten, Susanne slaktade i sin klass och Simon hade en lite tyngre dag. Alla var iaf nöjda och glada i det fina och extremt varma vädret.

Resultat
Bilder


Slitna hjältar efter målgång...


Vi ses.
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar