torsdag 4 mars 2010

Helgens vallatips

I helgen är det Vasaloppet och det verkar bli bra förhållanden med typ 8-10 minus i snitt för de snabbare åkarna och ev. lite mildare de sista milen för de som tar lite längre tid på sig. En fin dag tror jag de flesta kommer att få iallafall...

Jag har siktet inställt på topp 150 men jag vet att det kommer bli riktigt svårt. Jag står i led 1 vilket inte är någon fördel för detta tyvärr... Men jag ska göra mitt bästa och kommer jag i mål och det har känts bra så är jag nöjd med den placering jag får.

Jag åkte sista passet inför helgen idag, typ 10 km lätt åkning, vilket kändes helt ok. Har haft grym träningsvärk i ryggen och benen sen i tisdags då jag dunkade av ett gäng intervaller. Vet inte riktigt vad som klämde fram träningsvärken men jag en tes om att det var extremt mjukt i spåren och jag fick spänna mig och ta i mer än vanligt för att få fäste... Men men, träningsvärk försvinner ju :).

Annars så har det varit lite fix och trix med skidor de sista dagarna. Jag kör pulver, se bild nedan, på alla skidor. Man måste ju ha det bästa såklart :)...


Nyaste pulvren från Swix :), inköpta 1988 på ICA Sport


Vi ses
//Lök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar