onsdag 24 februari 2010

Skinnarloppet

Årets Skinnarlopp blev en ganska kall och blåsig historia. Ca. 15-16 minus hela dagen och en del blåst och snö i luften gjorde det hela ganska kämpigt. Jag frös ganska mycket de två första milen och det gick åt mycket kraft att värma upp kroppen tyvärr. Tappade mycket tid på första varvet men på andra varvet kunde jag köra på bra och de sista 5 km gick bra och jag kunde dra ifrån den klunga som jag hade dragit i ca. 2.5 mil. Jag kom även ifatt några andra åkare på slutet som jag flög förbi, det kändes skönt det iaf :). Efter loppet var det dock inte lika skönt tyvärr, ett gäng kritvita tår och ett par fingrar som inte var med i matchen heller. Det är helt klart inte värt det att åka när det är så kallt... Många bröt loppet i år vilket inte alls är konstigt, fryser man så fungerar ingenting.

Jag blev 16 min efter segraren och på det sunkiga resultatet blir det ingen seedning tyvärr. Känner mig lite off nu faktiskt, ett mål med säsongen var att seeda till mig led 0 på Vasan, men det gick inte :(... Nu får jag slåss med de andra i led 1 igen där väldigt många tyvärr ska fram till vilket pris som helst och inte alls bryr sig om andra...

Nu har jag provet mina värmesulor ordentligt, jag är riktigt nöjd. Aldrig mera några kalla fötter iaf :)... Jag ska byta lite kablar och fixa lite annat smått på dem inom kort bara, sen är de perfekta. Mer data och bilder kommer. Ni får nöja er med en bild på några trötta tår istället...

Vi ses.
//Lök


På väg att tina upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar