onsdag 10 februari 2010

Wadköpingsloppet

Orkar inte skriva något mer detaljerat här men Wadköpingsloppet 2010 bjöd på flera positiva och några få negativa saker.

Riktigt fint väder hela dagen gjorde åkningen riktigt skön. Jag vevade på bra från start och hade bra flyt och teknik i stakning och diagonalåkningen. Blev rejält trött den sista milen men slet på bra iaf vilket jag är nöjd med. Jag blev ca. 10 min efter segraren och eftersom det var ett bra startfält med lång segrartid så fanns det förhoppning om seedning till led 0 på Vasan. Övriga lopp med likvärdigt startfält och segrartid så brukar man få vara ca. 5-10 minuter efter...

Men igår när seedningstabellerna kom ut på Vasaloppets hemsida så fick nog många en chock. Man fick vara hela 65 sekunder efter segraren för att klara led 0 och lika täta gränser var det för alla andra led. Helt sjukt att Wadköpingsloppet alltid ska få ha så tighta gränser för seedningen, skärpning nu seedningskommitén eftersom detta är helt åt helvete, det är lättare att vinna en högvinst på Bingolotto känns det som...

Ikväll är det KM 10 km klassisk stil i Ånnaboda. Ska bli skoj, hoppas att kroppen är med i matchen. Körde ett distanspass igår och armarna var lite slitna fortfarande. Men det visar sig ikväll...

Vi hörs
//Per


Jag ändrade till lite större trugor inför Wadköpingsloppet



Kan det se trevligare ut än så här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar