tisdag 22 juni 2010

Jukola...

... heter den extremt stora orienteringstävlingen som vi var iväg och sprang i helgen. Vädret var varierande med regn under typ hela natten men under damstafetten och under morgonen så var vädret soligt och fint.
Vi hade fått rapporter om att det skulle vara riktigt svår och tuff terräng i år vilket stämde bra. Många topplag bommade bort sig totalt men vi klarade oss helt klart godkänt, visst missade många av oss men inget extremt tycker jag.

Jag sprang sista sträckan och hade några småkrokar i början och på slutet. Sen var det en långsträcka vilket jag är riktigt missnöjd med. Jag blev helt för passiv och läste på för mycket smådetaljer, detta tog alldeles för mycket tid tyvärr. Jag lyckades iaf plocka några placeringar och förde laget i mål på placering 96. Mycket bättre än så kan vi men vi kommer igen tills nästa år.
Andralaget blev 327a och tredjelaget blev 405a. Bra jobbat där...

KFUM hade även tre lag i damstafetten vilka presterade bra och fick placeringarna: Lag 1, 63. Lag 2, 351. Lag 3, 762.


2010 års omröstning. Rösta på de snyggaste tightsen genom att kommentera inlägget.


Efter målgång...


Vi ses
//Per

2 kommentarer:

  1. Tights nr 1 var klart snyggast live, men nr 2 gör sig ju bäst på bild, där ser du även nöjdast ut :)

    SvaraRadera