måndag 28 juni 2010

Idre fjällsprint

Idag tog jag revansch ifrån gårdagens ej godkända lopp. Låren kändes lite sega från distanspasset igår eftermiddag men inget extremt, det kändes helt ok efter uppvärmningen. Sprint tycker jag normalt sett är skittråkigt men denna gång gick det enbart på fjället vilket gjorde det hela mycket roligare och svårare.
Loppet flöt på utan problem, tror jag gjorde bort typ 5-10 sekunder på lite osäkerhet in till några kontroller, och jag är jättenöjd med det hela. Pigga och starka ben och bra flyt i orienteringen. Jag tog ledningen med 6 sekunder när jag kom i mål och detta höll sig hela tävlingen igenom. Fint som f... med en seger och det var inget dåligt startfält heller. Jag är nöjd!!

Resultat


Jag på väg mot kontroll 7


Karta med rutt

Hoppas orienteringsflytet hänger i imorgon också då det kommer bli grymt svårt. Men jag ska koncentrera mig så mycket jag kan.


På eftermiddagen blev det lite återhämtning och sen lite backdistans med Stenström. Lite sega ben men inget extremt. Passet blev bra iallafall...

Vi hörs imorgon
//Per

3 kommentarer:

  1. Grattis! Riktigt stabilt att ta en seger utan en enda sträckvinst...

    SvaraRadera
  2. Grattis lökfan! Rättvist!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Bred marginal till 2:an och 3:an också.

    SvaraRadera