lördag 9 januari 2010

Ohälsan fortsätter

Nu har jag typ suttit och glott på tv och sovit i flera dagar. Ont överallt, snorar, hostar osv. osv... Tycker dock att jag känner mig lite bättre idag, hoppas på bättring framöver iallafall så att jag kan åka DM-stafetten på onsdag, det vore skoj. Måste ha fått en grotesk influensa, kanske svininfluensan men vad spelar det för roll, den frisknar man ju till från också... Var nere på vårdcentralen igår för att få ett läkarintyg för att kunna få tillbaks pengarna på flygresan till Tjeckien. Läkaren tog lite tester osv. och det mesta såg bra, hade dock en sänka på typ 79, är man frisk så har man under 8. Så jag fejkar inget iallafall :)...

Nu kommer det blir så jobbigt att komma igång igen med träning och tävling. Hade jag inte satsat på längdskidorna så hade jag inte brytt mig så mycket men nu är det ju mitt i säsongen med tävlingar varje helg osv. osv... Hoppas komma igång ordentligt framöver så att tävlingarna i slutet av januari och resten av säsongen kan gå bra. Mitt mål står kvar och det är att seeda mig till 0-ledet på Vasan och att göra ett bra lopp där.

Fick svar på min fråga till Rolf Wirhed på Vinterstudion, han har jag haft som lärare på GIH i Örebro när jag pluggade där, han godkände även min B-uppsats 2002, tack för det. Min fråga var om italienarnas konstiga fartställning som man ser ibland på längdskidorna. Inget direkt minskat luftmotstånd men de avlastar tydligen lårmusklerna mycket och återhämtningen blir bättre fick jag som svar.

Nu ser jag fram emot masstarten på Tour de ski där jag tror att Hellner och Rickardsson kan åka bra, ska bli skoj att kolla. Och sen ser jag självklart fram emot att bli frisk, det måste ske snart tycker jag. Imorgon kl. 08.55 och framåt så sänder de det Tjeckiska långloppet på SVTPlay live. Riktigt skoj att kolla på även om jag självklart hade åkt det själv :(. Tror KIF åkarna, Palmér och Olle, kan åka riktigt bra faktiskt. Palmér var ju fyra för två år sen...
Och sen massa annan bra sport, skidskytte och slalom, på tv. Sitt-/liggsår är nog att vänta...

Hoppas vi ses i skidspåren snart, fast jag får vänja mig att se era ryggar ett tag framöver dock... Men ge det några veckor så ska jag iaf vara uppe jämsides :)....

Vi ses.
//Lök



Kanske svininfluensan?? Men vem bryr sig... frisk blir man iaf.

3 kommentarer:

  1. Du ställer av mig vilken dag som helst i skidspåret. Skidor handlar enbart om material. Har egentligen ingenting med kondition att göra. ;)

    SvaraRadera
  2. Nä det är sant, tänkte inte på det...
    Ja tänk om man hade Northuggs skidor, det hade varit något :)...

    SvaraRadera
  3. Fartställning är det typ som fisarställning hahahahaha *internt*
    Brandspruta

    SvaraRadera