torsdag 28 januari 2010

Nattcup

Igår var det nattcup i Nora som tyvärr inte drog så många deltagare. Snöfall och typ 2 minus var ett perfekt nattcupväder tyckte jag iaf, och jag frös inte heller på hela banan, det är ett stort kors i taket :)...

Ganska mycket snö gjorde det rejält jobbigt bitvis och kmtiderna blev därefter. Jag drog mig fram på ett hygge till kontroll 2 med snö upp till knäna i typ 10-12 min/km, snabblöpt och bra :). Men jag borde självklart ha tagit rundvägvalet till kontroll 2 pga. all snö. Men det gör ingenting för jag kände mig skapligt stark på mitt vägval iaf.

Annars kände jag mig stark och orienteringen fungerade bra hela tiden, det var ju ganska lätt men det kan ändå vara lite knackigt om man inte har orienterat på ett tag. Lyckades ramla en gång på banan och självklart så slog jag sönder kompassen, det stör jag mig ordenligt på eftersom en kompass kostar ca. 900 kr :(...


Gårdagens bana med rutt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar