söndag 17 januari 2010

DM i Hällefors

Helgen bjöd på fristilstävlingar i Hällefors. 15 km på lördagen och sprint idag.
Kasst deltagande från Karlslund vilket är konstigt eftersom många har frilstilsutrustning och kör ofta fristils uppe i Ånnaboda...

Jag och Eknor drog iaf iväg på lördagen och brände av distanstävlingen.
Eknor hade lite missflyt med en vurpa där all utrustning klarade sig men med typ 500 km kvar till mål blev det något felskär och han trampade av sin stav, det var lite surt...
Jag körde ganska passivt på första varvet och fick in bra flyt och självförtroende. De andra varven kunde jag hålla bra fart och flyt hela tiden tyckte jag. Gjorde tyvärr en liten vurpa med 1500 m kvar till mål som kostade tredje platsen men jag är nöjd iallafall. Det är inte varje dag det känns bra i fristil. De nya "blocketskidorna" är jag riktigt nöjd med, känns som det är precis den hårdhet som jag vill ha...

Sprinten idag var en ganska utdragen tävling där jag försökte åka så mycket distans som möjligt mellan prolog, semi och final. Tekniken kändes helt ok idag också men lite segt sen igår. Det blev 25 km klassisk åkning på kvällen igår också, det gäller att passa på :)...

Nu sova.
Träna på...

//Lök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar