tisdag 26 april 2011

Påskhelgen

Torsdag fm.:
Påskhelgen började med massa roliga tävlingar osv. på Karlsängskolan. Jag och några till var jury vilket var svårt. Utklädnader, påskbrev, ägg, affischer mm. skulle bedömas, det löste sig bra iaf.

Torsdag em./kväll:
Då drog ett gäng från KFUM Örebro ner för att springa Stigtomtakavlen, en orienteringsstafett med tre sträckor på natten och omstart med tre sträckor på dagen.
Jag startade och fick till ett bra lopp, inga superpigga ben men växlade typ 2 min efter täten, helt klart godkänt, kanske till VG-, nää. Jag är en hård lärare...

Fredag:
Ett lättare orienteringspass på Kottaberget med trevlig sällskap. Benen kändes helt ok och tekniken fungerade bra.

Lördag:
Medeldistanstävling i Sala. Hade förhoppningar om ett bra lopp eftersom benen kändes bra på uppvärmningen och tekniken hade fungerat bra på tidigare tävlingar. Sprang ok i början, missade lite på kontroll 3 och hittade aldrig kontroll 4 :(, fick gå hem med svansen mellan benen. En förstörd dag, långt var det att åka till tävlingen också. Påskmat med kusinerna i Pershyttan på kvällen, det var trevligt :). Krom magsjuk, mindre bra...

Söndag:
Långdistanstävling i Karlstad. Var rejält revanschsugen sen gårdagen och började loppet riktigt bra och ledde vid kontroll 5. Fick bra flyt och kontrollerna satt fint, sen flippade jag ur helt och missade fyra minuter på den lättaste kontrollen, ett stig-/bäckkors, så jävla onödigt. Lamade vidare med ok fart men lyckades tända till igen och dunka på bra resten av banan. Tappade 5½ minut på mitt klantande och lamande, var 6 min efter segraren, surt sa räven...

Måndag:
Ingen tävling idag utan klickade igång larmdosan för ytterligare en jourvecka. Blev ett bra styrkepass på brandkåren på förmiddagen och lite löpning på kvällen. Löpningen kändes skit men styrketräningen gick bra.
Emellan passen hann jag dra lite nätverkskabel mellan mitt hus och hyresvärden, det blev bra men jag lyckades även dra av hans fiberkabel in till huset, det är mindre bra. Ingen tv, inget bredband och ingen telefon :(, bra gjort!!... Reparatörer kommer imorgon och fixar det...

Det var påskhelgen det.

Vi ses
//Per



En av jurymedlemmarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar