torsdag 14 april 2011

Kolmårdskavlen

I söndags var det orienteringspremiär på Kolmårdskavlen nere i Arkösund. Jag hade gärna sprungit lite mer på karta innan då den första tävlingen brukar gå ganska knackigt. Men ett halvt pass på karta hade jag hunnit med iaf...

Jag sprang sista sträckan vilket fungerade bra, tyckte tekniken satt som jag ville och löpningen kändes bättre än på många veckor. I skogen kände jag mig snabb och stark men på de långa gärdessträckorna hade jag svårt att få upp någon vettig fart tyvärr. Jag fick springa hela sträckan solo vilket var tråkigt, man vill ju ha lite klungor att hetsa med vilket gör det hela lättare att plåga sig lite extra... En onödig miss på ca. 3 min blev det tyvärr plus lite smått överallt. Jag är skapligt nöjd iaf, bättre kommer det blir framöver :)...
De andra i laget skötte sig bra tycker jag, några var missnöjda men såhär i början av säsongen så blir det lätt lite extra krokar. Vi kommer igen framöver...

Resultat

I helgen är det individuell premiär i Karlskoga, ska bli skoj men jag hade gärna sett en långdistans istället för en medeldistans, men det ska nog lösa sig det här med. Det är också 40års fest med 80-tals tema vilket ska bli skoj. Jag har lyckats få fram lite bra kläder :), bilder kommer...

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar