torsdag 3 mars 2011

Halvvasan

I tisdags brände jag alltså av Halvvasan mellan Oxberg och Mora. Det var en trevlig bana men lagom kupering, bra före och bra drag på kroppen denna dag. Startade ca. 9.01 och hade säkert 150 st åkare före mig i spåren när min tid började rulla. Jag hade ställt in mig på ett solorace från start till mål och precis så blev det. Jag körde på bra från start och körde snabbt om många åkare. Tog väl ca. 15 km innan jag kom typ längst fram, det var några riktiga elitåkare före mig som jag inte kom ifatt.

Jag tryckte 10 km tider hela tiden och fick bra självförtroende från start, jag hade som mål att fixa 30 min per mil vilket jag denna dag lätt klarade. Kom i mål på tiden 2.08,36 vilket jag trodde skulle räcka till led 0. Men nästan som alltid när det gäller seedning så fick man en spark i skrevet när tabellerna kom, 2.02 fick man ha som tid :(, en riktigt vass Moraåkare hade tiden 2.01,15 så man fick alltså vara hela 45 s efter honom, inte det lättaste. Detta korrigerades sedan till 2.05 vilket jag fortfarande tycker är en snål gräns då, enligt Vasaloppet, deras egna lopp ska vara lättare att seeda sig på...

Skitsamma, nu gäller det att tända till inför Söndag.

//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar