måndag 21 mars 2011

Hälleforsrännet

I söndags var det årets sista skidrace i Hällefors. 20 km klassisk stil på en tre varvs bana med lagom kupering stod på programmet. Vi var fyra från KIF anmälda; Jag, Bagarn, Eknor och Hockey. Bagarn var tvungen att baka, Hockey kände sig sliten i halsen så det blev bara jag och Eknor från KIF som startade tyvärr, lite dåligt faktiskt då vi är ett väldigt stort gäng från KIF som tävlar regelbundet. Vi hade lätt kunnat vara 10 st startande i H21.

Spåren, föret, vädret, coachingen mm. var verkligen fina denna dag och vi lyckades få till bra skidor. Jag körde Rode Violett klister blandat med Black magic och sen lite Star top violett att täcka med.

Starten gick och jag drog iväg i skapligt tempo från start. Kände mig stark på första varvet och fortsatte mata på, började känna mig sliten på andra varvet i en lång uppförsbacke men i nedförsbackarna fick jag bra återhämtning och kunde köra på det jag ville på sista varvet. Jag är nöjd med tävlingen där jag kom tvåa efter Stefan Sunnerberg. Jag var 68 sekunder efter på 20 km åkningen vilket jag ger mig klart godkänt för, Stefan är en vass åkare med många bra resultat från året säsong.

Läs mer här...

Resultat

Lite bilder från loppet


Avslappnad innan start...





Årets skidsäsong är slut. Den har varit bra, mer om detta i ett annat inlägg...

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar