torsdag 10 februari 2011

Wadköpingsloppet

I söndags så körde jag Wadköpingsloppet uppe i Kilsbergen. Ett riktigt fint race med bra spår, fint väder och med bra drag på kroppen.
Var lite osäker på skidorna innan start då det kändes som de sög lite glid men såhär i efterhand så var det en perfekt vallning med både bra släpp och med bra fäste.

Kroppen under tävlingen kändes bra, jag startade ganska hårt men fick iaf släppa den stora första klungan som drog iväg redan efter typ 2 km. Jag körde resten av loppet med en klunga på 4-5 åkare vilket fungerade bra. Ett mindre smart val var att dra hela min klunga i motvind över mossarna i ca. 10 km, men men, bra träning blev det iaf :).

Jag kom 12a, ca 6 minuter efter segraren, vilket jag är jättenöjd med. Jag vek ner mig lite väl lätt på slutet tycker jag i de sista backarna men det blir bättre framöver.
Hade lite förhoppning om att tiden skulle räcka till en bra seedning men så tänkte jag till en gång till och insåg att Vasaloppets snåla och Kalle Anka seedningar inte ens skulle vara i närheten av min tid. Tabellerna uppdaterades och man fick vara ca. 1½ minut efter segraren för att klara led 0.

Ikväll är det KM 10 km i Ånnaboda som gäller och på lördag är det långlopp uppe i Orsa igen. Ska bli skoj, hoppas kroppen svarar upp bra. Har haft lite ont i ryggen osv. efter Wadköpingsloppet, men inget värre än att spikmattan fixar det hela :).

Resultat
Bilder


Uppför den första backen.


En skaplig stigning efter ca. 30 km.


3 km kvar...


Målgång...

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar