lördag 19 februari 2011

Hytterännet

Idag brände jag av Hytterännet vid Digerberget. Det är ett 20 km klassiskt race på en kuperat 10 km bana. Var uppe tidigt och körde lite distans och testade skidor innan tävlingen. Ett ganska kärvt före väntade men ett par skidor gled iaf skapligt vilket var skönt. Det var en riktigt fin och solig dag med typ 10-12 minus i solen och riktigt kallt, typ 15-16 minus i skuggan.

Starten gick och jag körde på i skapligt tempo från start, fick bra flyt i tekniken vilket var skönt. Känns som att diagonaltekniken sitter lite bättre nu och att jag kan åka lite mer avslappnat hela tiden... Jag drog ifrån de andra ganska snabbt och utökade försprånget hela tiden. I mål blev det ca. 5 minuter ner till tvåan som var Leif Törnqvist.

1. Per Eklöf 59,18
2. Leif Törnqvist 1.04,34
3. Tony Duberg 1.08,12

Artikel från NA och resultat



Starten har gått...


Krom (farsan) var med och körde bra...


Målgång...

Nu sova :).
//Per

2 kommentarer:

  1. Det där hade varit ett helt lagom lopp för mig att vara med på. Hade inte en aning om att det fanns. Får hoppas på att det går nästa år också.

    Grattis till segern!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar...
    Det går varje år bara det finns snö :).

    SvaraRadera