onsdag 20 oktober 2010

Operation

Idag kl. 07.05 var jag inne på operation på Linde lasarett för att ta bort min stora fettknöl som satt på ryggen. Jag trodde det skulle vara en liten operation som var över på kort tid men så var det inte. Tokseriöst med massa kontroller innan, hur mycket folk som helst, massa sladdar och apparater. Jag och två sköterskor pratade längdskidåkning och träning under hela operationen, det var skoj. Operationen gick bra, gjorde ont bitvis där bedövningen inte hade tagit men annars så var det inga problem. Jag bad om att få se på knölen efteråt och det var ganska ofräscht faktiskt, en 60g mjuk, röd klump stor som typ en bandyboll. Så stor såg den inte ut att vara när den var under huden så nu är det väl en krater där istället när det ha läkt färdigt :).
Hem kom jag iallafall kl. 14.00 typ, så det var en lång dag på sjukhuset...

Enda nackdelen är att jag måste hålla mig stilla några dagar nu. Ingen hård träning och blodgenomströmning i ryggen denna vecka. Men lite promenader i brand backe så låren får jobba lite ska det bli iallafall. Surt på Karlslundsloppet bara, men vi får se hur det blir med det. Hoppas bara att det känns bra i såret osv. till nästa helg då vi ska till tunneln, men det tror jag. Annars får det bli någon annan gång...


Fettknölen inringad till vänster och borttagen till höger...


Långa DM-terrängen var det i lördags. Det var ett riktigt tufft 3 km varv som vi sprang fyra varv på. Jag hade bra drag och tryck på benen tycker jag. Känns som löpsteget börjar sitta mer och mer...
Resultat DM-terrängen


Rock on!
//Lök

1 kommentar: