söndag 25 oktober 2009

Tunneln

Igår morse drog vi till tunneln för att få åka lite skidor på snö. Avfärd kl. 06.30 var det tänkt men avfärden blev runt 6.50 istället, vissa har ju så fruktansvärt svårt att passa tider tyvärr, men vi är vana :)...
Jag körde klassisk stil båda passen på lördagen vilket inte var ett sånt bra drag. Armarna på andra passet var helt döda och det blev ett ganska lamt pass, men två helt ok distanspass blev det på lördagen iaf. Ok teknik men lite svårt att få till bra fäste, det är alltid så mjöligt i spåren tyvärr...

På söndag fm. körde vi ett fristilspass som kändes bra, bra teknik och bra flås hela tiden, blev sliten på slutet men så ska det vara :).
På eftermiddagen var det race, två varv på tid med lite vila mellan och sen jaktstart ett varv på totaltiden på de första två varven. Det kändes lite sådär för mig, hade svårt att ta i ordentligt men körde på skapligt iaf med bra teknik osv. Jag gick ut två sekunder efter Jönsson på jaktstarten och låg i rygg hela tiden vilket kändes bra. Sen blev det en tokspurt där jag lyckades pressa mig förbi och vinna men en pjäxlängd typ, det var skoj det iaf :)...

Annars så var helgen riktigt trevlig. Bra arrangerat, grymt bra boende och mat, trevligt sällskap och mycket mer...
Måste ju erkänna att jag inte skrattar ihjäl mig när jag åker i tunneln, men bra träning är det och att få åka lite på snö är skoj det iaf.

Tyvärr så har jag inga bilder då min kamera helt har tappat fokus :(, alla bilder jag tar blir suddiga och bara skit. Får skicka skiten på lagning här i veckan.

Nu sova.
Vi hörs
//99an

Häng i tunneln...


Ett sudd...

2 kommentarer:

  1. Tack för kängan.. Tror jag anlände 06.40 10 minuter försent. Men sedvanlig avrundning till närmaste tioi minut ska såklart göras på ett korrekt sätt. Då slapp vi ju också vänta på att frukosten i Karlstad skulle öppna för de som skulle äta där. Men sett från en synvinkel där ni väntade var det dumt att komma försent. Du får använda de stulna minutrarna att spöa mig med 10 på vasan i vår så blir det utaggerat.

    SvaraRadera
  2. Varsegod :)...
    Vi kom fram och körde det vi orkade, det är det viktigaste :)...
    Du tränar ju som aldrig förr så det kommer inte bli några tio minuter till min fördel skulle jag tro.

    SvaraRadera