söndag 18 oktober 2009

Karlslundsloppet

Idag var det Karlslundsloppet (10 km löpartävling) i Örebro. Var lite osäker på formen eftersom det har varit en hel del intervallpass de senaste veckorna och sen igår kände jag mig inte alls fräsch. Ont i bihålorna, nästäppt och allmänt hängig. Men efter att ha varit ute en hel del, inhalerat varma ångor från uppkokade halstabletter, sovit 2h efter maten så vaknade jag och kände mig riktigt fräsch :)...

Uppvärmningen kändes bra och förhoppning om att kunna prestera bra väcktes. Starten gick och jag drog iväg i ett vettigt tempo, ingen tokrusning i början utan jämn och vettig fart hela tiden. Fick sololöpa från 2 km till 8 km men det drev på helt ok iallafall. Blev omsprungen av två löpare på slutet så placeringen blev 7a på tiden 35.13, ca. 2 minuter efter segraren. Det är jag nöjd med iallafall...

Resultat

Sen blev det lite mat, stödvila och lite gym på kvällen. Det var skönt :).

Nu glor jag på Arn - Tempelriddaren med morsan och Krom, Aset ligger inne vid brasan och myser. Uppskattningsvis är det ca. 100 grader varmt där inne, och jag överdriver aldrig...

Vi hörs
//Lök


Lätta steg på löparna ovan, lite väl bakåtlutade bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar