onsdag 23 september 2009

KM tävlingar

Igår var det löp-km 10.5 km i Karlslund och idag var det rullskid-km 16 km. Två riktigt bra träningspass där hjärta och lungor fick sig en fin resa :)...

Gårdagens löpben kändes starka och ganska snabba, körde på bra hela vägen tycker jag. En liten hållsvacka men annars är jag nöjd med loppet. Klockade in på 38.14 vilket borde ge en miltid på 36.25 ungefär, det är jag nöjd med. "10an" i Karlslund är inte helt platt, upp och ner hela tiden känns det som... Oskar som hade en dålig dag och slitna ben sen sm hade jag rygg på hela tiden vilket var skönt. Jag var 3 sekunder efter i mål...

Rullskidformen, eller stakformen, kändes också bra idag. Tryckte på bra hela vägen och jag hade bra flyt hela tiden. Simon startade 30 sekunder efter mig och jag hade lite koll på honom i vissa svängar osv.. Kändes som att vi var jämna hela vägen faktiskt, han hade dock 8 sekunder bättre tid så det var lite surt, men det spelar inte så stor roll. Men vi var bara 2a och 3a för dagen då Malm slaktade alla totalt faktiskt, han måste haft ett enormt tryck i stakåkningen hela vägen då vi var 1.40 efter vilket känns som en evighet faktiskt. Men det var skoj iallafall... Ett stort GRATTIS till Malm iallafall, det var han värd, grymt bra gjort...

Nu lite frukt och sen sova.

Vi hörs
//99an

1 kommentar: