söndag 13 september 2009

Surt

Igår var det Norasjön runt, det var riktigt surt att stå vid sidan om och kolla på de tävlande faktiskt. Jag hjälpte till lite med prisutdelningen och kransmas fick jag också vara. Dan Bäck vann med Ulf Hallmén en sekund efter, det var bra gjort.

En sak som jag blir så trött på är att folk verkligen inte fattar att när man är sjuk så tränar/tävlar man inte. Och de idioterna som inte tror på en när man säger att man är sjuk? ojoj, inte många hästar hemma i deras hjärnor faktiskt... Jag kan springa runt Norasjön varje dag i veckan om jag vill det och jag offrar inte hälsan för att springa runt den vid ett speciellt tillfälle. Eller hur låter detta: t.ex. ca. 3 månaders vila för hjärtmuskelinflammation eller för någon myoplasma infektion, nej tack säger jag!! Roligare saker finns det att göra...
Och varför träna när jag är sjuk? Det går ju bara dåligt och mer tränad blir man absolut inte, snarare att man blir mentalt knäckt eftersom det går dåligt.

Nu har jag avreagerat mig lite iaf :).

Ha det bra.
//Per

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Jag vet att personen ifråga (denna gång) tränar både med feber, snuva o hosta, sådär smart.

    SvaraRadera