måndag 7 september 2009

Helgens bravader

I helgen var det två orienteringsstafetter som stod på schemat. DM-stafett på lördagen och 5-manna på söndagen.
Hade viss förhoppning om pigga ben vilket stämde bra båda dagarna, har kört mer hård och lång löpning sista tiden för att härda benen lite inför Norasjön. Det har känts bra så det var varit skönt.

Jag startade på lördagens DM-stafett och ett bra lag hade vi också. Jag förstörde dock allting genom att stinka/suga/ruttna osv. i orienteringsmomentet. Benen var pigga men missade redan från start och fick in ett riktigt dåligt flyt i den ganska grisiga terrängen, mycket grönt, mycket skit på marken osv.. Groth och Oskar sprang bra på de andra sträckorna så jag ber om ursäkt för att ha förstört allting...

På 5-manna sprang jag andra sträckan efter Groth och fick gå ut i ledning med 1½ minut, pigga ben och bra orientering var det hela vägen iaf så denna gång gjorde jag inte bort mig, det var skönt.

Annars så blir det lite jobb och hårdare träning i början av veckan för att vila upp mig till helgen. Då är det Norasjön och SM-stafett i orientering som gäller, kommer bli enormt slitsamt men så är det...

Vi hörs
//99an

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar