torsdag 21 maj 2009

Väntan.... och Trött

Sitter i Evertsberg och väntar på att klockan ska gå, extremt utdragen tävling där jag startar bland de sista (15.50) i min klass. Men jag ska inte klaga då många startar bortåt 16.30-17.00 faktiskt, onödigt utdraget faktiskt. Hoppas på fin terräng iallafall, har bara sett Evertsberg ifrån Vasaloppsspåret och inte varit i skogen alls.

Klockan blev 15.50 till slut och starten gick. Kändes segt stora delar av banan men jag slet på bra hela vägen tycker jag. Orienteringen fungerade fint iaf, var väldigt lätt bitvis, bara att dunka på (om man hade orken förstås).
Oskar vann idag iallafall, det var skoj :), jag blev 7a ca. 5 min efter Oskar. Låg 2a när det var 3 km kvar men orkade inte hålla fart på slutet, det var synd men nästa gång orkar jag :)...

Sträcktider

Kartan med rutt


Segraren Oskar





dagens 7a, bättre än 99a iaf :)...


//Lök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar