söndag 31 maj 2009

Kolmården adventure race

Jag och Jönsson drog iväg och körde den korta banan på Kolmården adventure race igår. Det var grymt fint väder och riktigt fina banor i terrängen runt Sörsjön :).

* Första löpningen gick fint, vi hittade en bra rytm och växlade typ 1 min efter de första.

* Paddlingen gick sådär, till och med skit, men vi slet på hela vägen och växlade ca. 7 min efter täten, placering 7-8 typ.

* MTB cyklingen var 20 km bitvis riktigt tekniskt krävande cykling. Vi fick bra flyt hela vägen och lyckades vara ungefär 7 min efter täten vid växling, nu på placering 4a.

* Sista orienteringen var förmodligen ganska krävande för många multisportare som inte utövar "vanlig" orientering. Toklätt tyckte jag och vi dunkade iväg på bra vägval och bra fart hela vägen. En placering plockad så pallplaceringen var räddad :). Vi blev ca. 7 min efter totalt.

En mycket rolig dag där vi fick många upplevelser, t.ex.:
Jönsson är urstark.
Jag har svårt att hålla mig på benen.
Vattnet var kallt.
Segraren i damklassen var riktigt fräsch (med betoning på riktigt) :). Och hon med fräknarna och den atletiska ryggen oxå, yeah!!!
osv...


Lite pickning i Stadsparken på kvällen blev det också, en trevlig och hektisk dag, men skoj!!

Nu lite sola i det fina vädret och sen antingen orienteringsträning eller kajak/bad vid Dammsjön, svårt val faktiskt... Det visar sig vad det blir.


Karlslunds IF: Johan Jönsson & Per Eklöf

Vi hörs
//Lök

1 kommentar: